Worldlines Ingenico för att möjliggöra utrullning av Alipay+ till handlare och banker med PpaaS


Ingenico, ett Worldline-varumärke, och Ant Group tillkännagav idag detaljer om deras partnerskap som kommer att göra det möjligt för köpare och andra betaltjänstleverantörer att implementera Alipay+ sömlöst över sina handelsnätverk med Ingenicos PPaaS (Payments Platform as a Service) molnbaserad lösning.

PPaaS, utnyttjar kraften i betalningsekosystemet genom att kombinera betalningar med mervärdestjänster för den nya handelsvärlden. Att integrera Alipay+ på sin molnbaserade plattform banar väg för en snabbare utbyggnad av Alipay+-tjänster till sina kunder och deras handlare.

Ingenicos PPaaS-klienter – som inkluderar förvärvare, betaltjänstleverantörer och oberoende mjukvaruleverantörer – kommer att kunna konfigurera Alipay+ på sina betalterminaler utan behov av komplex och dyr utveckling, utbyggnad och certifiering. Genom att dra nytta av denna enkelhet kommer Alipay+ att kunna utöka sin räckvidd och påskynda utvecklingen, och föra sina tjänster – och användare – till handlare sömlöst och snabbt.

Alipay+ lanserades 2020 och är en svit av globala gränsöverskridande digitala betalningar och marknadsföringslösningar som drivs av Ant Group. Den stöder ett brett utbud av digitala betalningsmetoder, inklusive e-plånböcker, bankappar och köp-nu-betala-senare-tjänster, som GCash i Filippinerna, Kakao Pay i Sydkorea, Klarna i Europa samt Alipay i Kina.

Med innovativa teknologier och lösningar, ger Alipay+ ett enkelt sätt att fånga digital-first-kunder och gör det enklare och bekvämare för handlare att betjäna användare av ledande digitala betaltjänstleverantörer, särskilt de från den asiatiska marknaden. Speciellt med den integrerade integrationsfunktionen som tillhandahålls av Alipay+, kan betaltjänster och handlare få tillgång till alla befintliga och senare inbyggda digitala betalningsmetoder som lösningen tillhandahåller genom ett enhetligt gränssnitt och standardiserade affärsregler, och utan ytterligare teknisk anpassning.

På tal om partnerskapet sa Michael Balzer, PPaaS chef för strategiska partnerskap:

“PPaaS handlar om att göra det möjligt för våra kunder att göra nya betalnings- och handelstjänster tillgängliga snabbt och enkelt för sina handlare. Alipay+ är en prioritet för många av våra kunder och de inser att PPaaS kommer att hjälpa dem att påskynda lanseringen av denna innovativa lösning till sina handlare, vilket gör att de kan vinna och behålla kunder.

Detta partnerskap med Alipay+ är en naturlig fortsättning på vårt partnerskap med Ant Group, en av PPaaS ursprungliga Foundation Partners och en värdefull källa till råd och inspiration när vi byggde vår plattform.”

Alice Zhan, chef för marknadsföring i Europa för Ant Group, kommenterade:

“Alipay+ tillhandahåller innovativa betalnings- och marknadsföringslösningar som ger handlare möjlighet att nå mer än 1 miljard användare av digitala betalningsmetoder från Asien. Vi tror att genom vårt samarbete med Ingenico kan miljontals handlare i Europa, anslutna till Ingenicos inköpare och betalningsinstitutioner, integrera till Alipay+ mer effektivt och smidigt. Alipay+ kommer att arbeta tillsammans med Ingenico för att bättre betjäna handlarna i Europa för att kunna ansluta till denna stora grupp av asiatiska konsumenter.”




Source link