Vi presenterar mäklaren Tullett Prebon FS med 150 000 dollar i böter


Den amerikanska derivatmarknadsregulatorn National Futures Association (NFA) har meddelat att man har beordrat New York -baserade introduktionsmäklaren Tullett Prebon Financial Services LLC (TPFS) att betala en böter på 150 000 dollar.

Beslutet, utfärdat av NFA: s affärsuppförandekommitté (BCC), bygger på ett klagomål som utfärdats av BCC och ett förlikningserbjudande från TPFS, där det varken erkände eller förnekade anklagelserna.

Kommittén fann att TPFS misslyckades med att föra fullständiga, fullständiga och systematiska register över alla transaktioner som rör TPFS verksamhet att handla i råvaruintressen. Kommittén fann också att TPFS misslyckades med att övervaka sina anställdas journalföringsverksamhet och misslyckades med att granska och övervaka dess associerade personers kommunikation.

TPFS tillhandahåller förmedlingstjänster till institutionella kunder genom att bland annat förmedla swappar och blockera terminsaffärer i räntebärande värdepapper och deras derivat, finansiella indexpapper och deras derivat och andra produkter.

TP ICAP Americas Holdings Inc. (TP ICAP Holdings) och sex personer är listade i NFA: s online -registreringssystem (ORS) som huvudmän för TPFS. TP ICAP Holdings och fyra av TPFS: s enskilda huvudmän är också huvudmän i Tullett Prebon Americas Corp. (TPAC), ett dotterbolag till TPFS.

Precis som TPFS är TPAC IB -medlem och godkänt swappfirma som mäklare byter och blockerar terminsaffärer.

TPFS och TPAC använder också samma bruksanvisning för efterlevnadsprocedurer och delar personal för efterlevnad. För att illustrera är individen som fungerar som chef för framtida efterlevnad för TPFS en compliance officer hos TPAC. På samma sätt har individen som identifierats som Amerikas överensstämmelse för TPFS samma position på TPAC.

TPFS har inte debiterats tidigare i en NFA- eller CFTC -disciplinåtgärd. Men i september 2019 var TPAC föremål för en CFTC -order som tog ut ett straff på 11 miljoner dollar och tvingade företaget vissa företag för att det inte hade genomfört förfaranden som rimligen var utformade för att övervaka röstmäklares beteende på ett ränteswappbord vid firman.

Som påstås nedan inledde NFA en undersökning av TPFS i början av 2020 som konstaterade brister i register och tillsynsmyndigheter, där karaktären på TPFS: s tillsynsbrister liknade vissa fynd som var föremål för CFTC: s order från 2019 mot företagets dotterbolag, TPAC.

NFA inledde en undersökning av TPFS i mars 2020. Som en del av tentamen begärde NFA röstinspelningar av telefonsamtal i samband med en blockhandel den 7 januari 2020, där en TPFS AP förmedlade “köp” -sidan och en annan TPFS AP förmedlade ” sälj ”sida av handeln.

TPFS kunde emellertid inte producera de röstinspelningar som NFA begärde eftersom företaget hade misslyckats med att behålla röstinspelningarna för antingen AP som deltog i blockhandeln den 7 januari 2020.

Enligt TPFS fastställde företaget lagringsperioden för dessa två AP: er och tre andra AP: s för var och en som mäklare futures och värdepapperstransaktioner – till 96 timmar när TPFS flyttade mäklare i september 2018 från kontor i Jersey City, New Jersey till sitt nuvarande kontor i New York.

TPFS misslyckades med att upptäcka detta registerbrott förrän i början av 2020, efter att NFA begärde röstinspelningar den 7 januari 2020 i samband med sin undersökning av företaget.

På grund av föregående handlingar och underlåtelser åtalas TPFS för brott mot NFA-regel 2–10 (a).

Varje medlem är skyldig att noggrant övervaka medlemmens anställda vid utförandet av sina råvaruintressenaktiviteter för eller på uppdrag av medlemmen. NFA: s examen 2020 fann emellertid att TPFS misslyckades med att upprätta och upprätthålla ett adekvat system för att övervaka sina AP: s registerföring och kommunikation.

Det lagringsfel som påstås i Count | illustrerar brister med TPFS: s övervakning av AP: s journalföringsverksamhet sedan frågan inte upptäcktes av TPFS i cirka 18 månader tills företaget upptäckte det under NFA: s examen 2020.

Felets varaktighet visar att TPFS misslyckades med att utföra adekvata tester efter avslutat kontorsflytt 2018 för att säkerställa att företaget behåller röstinspelningar på rätt sätt för de fem berörda AP: erna eller utför någon annan granskning av AP: s inspelningar under denna 18-månadersperiod.

Företaget misslyckades också med att upptäcka eller ignorera ett fel på en telekommunikationsrapport som IT -avdelningen använde under flytten av kontoret 2018 eftersom rapporten listade den felaktiga lagringsperioden på 96 timmar för en av de berörda AP: erna.

Enligt handboken för följsamhetsprocedurer från januari 2020 som TPFS, TPAC och deras anslutna IB: er använder, är IT -avdelningen ansvarig för att övervaka hur röstinspelningssystemet fungerar för att säkerställa korrekt funktionalitet. Procedurhandboken är dock tyst om vilken avdelning som är ansvarig för att se till att anställda som är skyldiga att hålla röstinspelningar under CFTC- och NFA -krav gör och behåller dessa inspelningar.

TPFS erkände också att företaget inte hade en skriftlig policy för att kontrollera röstsystem regelbundet förrän runt januari 2020. Förutom TPFS bristfälliga program för att övervaka anställdas journalföringsverksamhet använde företaget otillräckliga procedurer för att granska och övervaka AP: s kommunikation.

För AP: s muntliga kommunikation granskar TPFS endast röstinspelningar om ett problem märks i en skriftlig kommunikation (t.ex. snabbmeddelanden, chatt). Annars gör företaget inte regelbundna oberoende granskningar av AP: s muntliga kommunikation.

TPFS policy förutsätter felaktigt att det inte finns några problem med AP: s muntliga kommunikation att upptäcka några problem i en AP: s skriftliga kommunikation. Dessutom bortser företagets policy från ett åtagande gentemot TPFS: s dotterbolag (dvs. TPAC) i CFTC: s order från 2019, som diskuterades ovan, vilket krävde ökade slumpmässiga granskningar av röstförmedlingsaktiviteter för att förbättra TPAC: s övervakningsprogram för skrivbordet som är involverat i ordern.

NFA: s examen visade också att TPFS använde otillräckliga tillsynsförfaranden för att granska AP: s elektroniska kommunikation eftersom företaget inte godkände och implementerade skriftliga förfaranden för övervakning av dessa meddelanden, för att inkludera identiteten på den person som är ansvarig för granskningen och en beskrivning av processen, omfattningen och frekvensen för granskning av kommunikation.

TPFS bekräftade för NFA under tentamen att företaget och dess ”TP ICAP” anslutna IB: er började utarbeta reviderade skriftliga tillsynsförfaranden i december 2019. TPFS har emellertid tydligen inte antagit och implementerat de reviderade förfarandena eftersom NFA inte har fått en kopia av procedurer, trots att TPFS instruerades för mer än ett år sedan att tillhandahålla dem inom 10 dagar efter implementeringen.

På grund av föregående handlingar och underlåtelser åtalas TPFS för brott mot NFA-regel 2–9 (a).



Source link