Stripe Terminal expanderar över hela Europa


San Francisco och Dublin-baserade Stripe, som bygger betalningsinfrastruktur för internet, har meddelat utbyggnaden av Stripe Terminal till Irland, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Nederländerna.

När europeiska konsumenter återgår till personlig shopping, utökar Terminal Stripes betalningsinfrastruktur till den fysiska världen. Globala företag som Shopify använder redan Terminal för att bygga sin egen personliga utcheckning med flexibla utvecklarverktyg, förcertifierade kortläsare och molnbaserad hårdvaruhantering.

“För Shopify-handlare är det avgörande att integrera deras offline- och onlineföretag, och det inkluderar betalningar”, säger Shimona Mehta, VD, EMEA, Shopify. “Vi ser hybridshopping få större betydelse för konsumenter denna kommande Black Friday Cyber ​​Monday. Utbyggnaden av Stripe Terminal kommer att innebära att fler av våra handlare kan hantera personliga betalningar och onlinebetalningar genom Shopify, vilket effektiviserar deras arbetsflöden för att ge en större konsumentupplevelse.”

Innan Stripe Terminal var internetföretag i Europa som ville ta personliga betalningar tvungna att använda ett helt annat betalningssystem. Även om det har blivit enklare att sälja online, har utökad försäljning offline inneburit att man sammanfogar hårdvara och mjukvara för försäljningsställen, hanterar betungande säkerhets- och EMV-certifieringsprocesser, samt att man uppfyller ändrade regulatoriska och hårdvarukrav. Stripe Terminal eliminerar den komplexiteten genom att erbjuda ett enkelt omnikanalsbetalningserbjudande, och nu gör den det i många av Europas största ekonomier.

En av tre europeiska företag använder en mjukvaruplattform för att hjälpa till att sälja varor online. Med hjälp av Stripe Terminal och Stripe Connect kan mjukvaruplattformar ge dessa företag möjlighet att ta personliga betalningar såväl som onlinebetalningar. Plattformar kan hantera beställningar av terminalhårdvara för sina användares räkning, och Stripe sköter all frakt och logistik.

Med kombinationen av Stripe Terminal och Stripe Connect kan taxibilar över 64 tyska städer på Taxi.de nu ta kortbetalningar i bilen, samt ge förare möjlighet att betala online.

Ulf Bögeholz, CTO på Taxi.de sa:

“Med Stripe Terminal kan vi ge våra förare möjlighet att betala för sin taxi när deras resa är klar. Förr skulle det ha betytt att förare skulle gå ombord på ett helt annat betalningssystem, men nu är det sömlöst.”

På liknande sätt kan biografer i Storbritannien förena biljettförsäljning online och verklig popcornförsäljning genom en SaaS-plattform som Indy Cinema Group.

Ian Brown, VD på Indy Cinema Group sa:

“Som operativsystemet för försäljningsställen för oberoende biografer var det svårt att behöva se våra användare hantera separata, frånkopplade produkter för att kunna acceptera betalningar i den verkliga världen. Med Stripe Terminal kan vi lägga till mer värde och effektivitet för våra användare, och våra användare kan kringgå slitet med att manuellt stämma av sina online- och personliga betalningar, vilket låter dem fokusera på sina kunder och växa sin biografverksamhet.”

Stripe Terminal kan också göra det möjligt för Europas återförsäljare med teknisk utveckling att ta med onlineupplevelser till den verkliga världen. Från modeåterförsäljare online som möjliggör popup-fönster i den verkliga världen, till musikbolag som säljer varor vid liveshower, Stripe Terminal kan driva omnikanals varumärkesupplevelser för moderna återförsäljare.

Stripe Terminal består av tre komponenter:

  1. En uppsättning flexibla SDK:er och API:er för att skapa en helt anpassad kassaupplevelse med webb- eller mobilappar, vilket möjliggör en enda integration för att driva betalningar globalt.
  2. Förcertifierade kortläsare som fungerar sömlöst med Stripe Terminals API:er och SDK:er, redo för EMV-kontakt, EMV-kontaktlösa och mobila plånböcker (som Apple Pay eller Google Pay) ur lådan, säkrade med end-to-end-kryptering.
  3. Fleet management-funktioner för att hantera och övervaka hårdvara i stor skala över flera platser eller anslutna konton – direkt från Stripe Dashboard.

Matt Henderson, EMEA Business Lead på Stripe, sa:

“Under det senaste decenniet har det blivit mycket lättare att acceptera personliga betalningar eller onlinebetalningar. Men så fort du vill göra båda blir det komplicerat och utmanande. Utbyggnaden av Stripe Terminal innebär att företag i Europa runt om i världen enkelt kan förena sina personliga och onlinebetalningsupplevelser.”



Source link