Schwab lanserar online Financial Planning Action Center


Charles Schwab tillkännagav idag lanseringen av det egenutvecklade Financial Planning Action Center, en digital plattform som tillåter kunder som arbetar med en Schwab Financial Consult, Schwab Private Client Advisor eller Portfolio Solutions Group Consultant att spåra och slutföra uppgifter inom sin ekonomiska plan, kommunicera frågor och hjälpa till att arbeta för att förbättra ekonomiska resultat på lång sikt. Financial Planning Action Center är tillgängligt från och med den 23 februari 2022.

För att få tillgång till Schwabs interaktiva Financial Planning Action Center, planerar kunderna först tid för att utveckla en skräddarsydd finansiell plan baserad på deras unika ekonomiska situation och mål. När den finansiella planen är klar kommer kunder att få en inbjudan via e-post för att få tillgång till Financial Planning Action Center via Schwab.com.

Viktiga funktioner i Financial Planning Action Center inkluderar:

  • Digital finansiell planering instrumentpanel: När de kommer åt Schwabs Financial Planning Action Center kommer kunderna att se uppgifter som ska granskas, uppgiftsstatusuppdateringar och kurerat utbildningsinnehåll. En Schwab Financial Consult, Schwab Private Client Advisor eller Portfolio Solutions Group Consultant kan lägga till nya föreslagna nästa steg och deadlines till instrumentpanelen för att hjälpa kunderna att hålla sig på rätt spår, till exempel att planera för college eller öka månatliga pensionssparande med ett målbelopp.
  • Förbättringar av klientengagemang: Financial Planning Action Center hjälper till att informera samtal mellan kunder och deras investeringsprofessionell. Genom att visa uppgifter som måste slutföras och löpande statusuppdateringar blir planeringsupplevelsen mer engagerande och interaktiv. Financial Planning Action Center har också en meddelandefunktion som gör det möjligt för kunder att komma i kontakt med sin investerare, ställa frågor eller be om ett möte.
  • Pågående varningar och påminnelser: För att hålla kunderna på rätt spår skickar Financial Planning Action Center varningar och påminnelser via e-post och via instrumentpanelen för att hålla dem informerade om ofullständiga uppgifter och måldatum för slutförande. Det ger också kunderna flexibiliteten att ändra förfallodatum eller hoppa över en åtgärd när deras prioriteringar och behov förändras.
  • Tidsbesparingar och planeringseffektivitet: Genom att göra det möjligt för kunder och deras investeringsspecialister att granska en rad uppgifter digitalt, kan investeringsproffs lägga mindre tid på datainmatning och mer tid under möten på vad de är bäst på – att ge kvalitetsplaneringsupplevelser.

Financial Planning Action Center är det senaste tillskottet till ett brett utbud av finansiella planeringsverktyg och tjänster utformade för att stödja en rad Schwab-kunder baserat på deras unika preferenser och ekonomiska situation, från de som precis har börjat till de som söker mer sofistikerade, enskilda -en vägledning.



Source link