Public.com introducerar Pulse – FX News Group


Public.com lanserar Pulse, ett nytt sätt för företag att engagera sig med och förstå sina privata investerare.

För offentliga företag skapar framväxten av den privata investeraren en ny dynamik där team för investerarrelationer omprövar hur de närmar sig hela sina aktieägare. Privatinvesterare söker information från olika håll och prioriterar en rad signaler när de fattar beslut om sina portföljer. Pulse hjälper företag att förbättra sitt berättande för privata investerare, göra investerarinformation mer upptäckbar och avmystifiera den svarta lådan av detaljhandelspublik så att de mer effektivt kan engagera dem över tid.

Public.com förklarar att det i sin gemenskap med miljontals människor ser att privata investerare är omtänksamma i sin inställning till att bygga en portfölj. Genom hundratals Public Live-ljudshower – som täcker marknadsnyheter och trender när de utvecklas – och mer än ett dussin Public Town Hall-evenemang, har Public bevittnat hur engagerade detaljhandelsinvesterare är när information presenteras i ett övertygande format. Dessa format erbjuder möjligheten att dela en mer komplett historia om ditt företag med privata investerare som ser till signaler som företagets värderingar, långsiktig vision och medarbetarnas engagemang, förutom ekonomisk prestation, när de fattar beslut.

På Public kan företag tala om ämnen som inte är allmänt uppmärksammade i innehåll som historiskt har optimerats för institutionella målgrupper. Pulse låter företag dela en mer komplett berättelse om sina aktier med detaljhandeln.

Dessutom tyder forskning på att detaljhandelns IR-engagemang kan ge ytterligare fördelar för ditt företag över tid, särskilt för konsumentvarumärken. Att investera i ett företag kan driva långsiktig lojalitet, med 77 % av privatinvesterare som säger att att bli en investerare gör dem mer intresserade av ett företags produkter eller tjänster.

Med Pulse kan företag dela viktig investerarinformation direkt till de platser där privata investerare redan är engagerade. Tack vare den nya tjänsten kan företag sömlöst distribuera IR-innehåll för att nå sin detaljhandelsgrupp i stor skala.

När företag anpassar sig till nya sätt att kommunicera information till privata investerare, kommer de också att behöva bättre förstå dessa målgrupper så att de bättre kan betjäna dem. Med Pulse hör företag direkt från privata investerare för att lära sig mer om vad de bryr sig om och bättre förstå hur privata investerare fattar beslut. Till exempel kan företag få en puls för sentiment kring ett nytt styrelsemeddelande eller hållbarhetsinitiativ och se hur en nyligen genomförd vinstsamtal gav genklang hos deras privata investerare.

Med en pågående återkopplingsslinga kan företag bygga upp sina IR-muskler för detaljhandeln och skräddarsy sitt tillvägagångssätt för att mer effektivt informera privata investerare.

Mer än ett dussin företag – inklusive ARK Invest, Intuit, DraftKings, Bumble, Lemonade och Affirm – har använt Public för att leverera relevant information direkt till privata investerare. Det här innehållet har hjälpt Public.com-communityt att bättre förstå företagen de investerar i och vill lära sig mer om och förbättra sina färdigheter när de bygger upp sina portföljer.

Pulse ger ännu mer värdefull information till vår masspublik av privata investerare samtidigt som det hjälper offentliga företag att navigera i förändringarna och möjligheterna som följer med vanliga investeringsbeteenden.





Source link