Pepperstone riktar sig till Day Traders med en ny global kampanj för Saatchi & Saatchi


Efter en konkurrensprocess över hela ANZ förra året, har den australiensiska CFD-mäklaren Pepperstone meddelat att de har utsett Saatchi & Saatchi New Zealand som sin globala strategi och kreativa byrå för att hjälpa till med utvecklingen och lanseringen av ett nytt varumärkesförslag till marknaden.

Med ett växande globalt fotavtryck, licensierade i sju jurisdiktioner och en historia på över tio år, sa Pepperstone att det var angeläget om att skaka om saker.

Den lättsamma kampanjen är utformad för att sticka ut från massorna av stockfilmsfylld och typisk seriös handelskommunikation, ta tittarna in i handlarens sinne, ge Pepperstone en distinkt röst på marknaden för att öka varumärkesmedvetenheten genom en minnesvärd plattform aning.

Daghandlare är alltid hyper uppmärksamma på händelser som kan förändra index eller utlösa marknadsvolatilitet. De börjar genast fundera på kedjereaktionen och möjliga utfall dessa situationer kan ha på marknaden. Och precis som vi alla, när de fattar beslut, har de de försiktiga, risktagandet och de rationella rösterna i sina huvuden.

Jordan Sky, kreativ chef Saatchi & Saatchi, säger:

“Day Traders är en så specifik målgrupp med sitt eget unika språk och sätt att tänka, det är nästan som att göra en B2B-kampanj. För att skriva den här kampanjen grävde vi in ​​i handelsvärlden och kom in i en handlares sinne – och till slut kom vi på varför inte göra det bokstavligen?”

Tony Gruebner, Pepperstone, Global Chief Marketing Officer sa:

“Den främsta anledningen till Pepperstones förflutna och pågående framgång är en passion för att kontinuerligt förbättra varje aspekt av handelsupplevelsen för våra kunder. Vi gör detta genom en djup förståelse för vad det innebär att vara en handlare och genom att ha empati för upp- och nedgångar under en vanlig dag, inte bara ekonomiskt utan också känslomässigt. Jag är glad över att vi med Saatchi & Saatchi NZ har utvecklat ett koncept som ger det liv genom att kortfattat kapsla in den interna konflikten och dilemmat för att fatta avgörande beslut, och i förlängningen visa upp den interna dialogen mellan alla olika personlighetstyper som finns i varje handlare. Den här kampanjen illustrerar att vi på Pepperstone förstår hela spektrumet av känslor som våra kunder går igenom men att det som i slutändan binder dem är spänningen med utmaningen”.

Steve Cochran, Saatchi & Saatchi NZ, Chief Creative Officer tillade:

“Dessa reklamfilmer filmades under ganska stela Covid-restriktioner. Att ha en enda begåvad skådespelare på uppsättningen som spelade olika roller var inte bara roligt utan också definitivt ett bra sätt att följa reglerna för social distansering.”

Kampanjen, inspelad av Florence Noble på Eight Films, medan den inte kördes i Nya Zeeland, lanserades för en global publik den 9 februari 2022. De tre videoannonserna följer nedan.

Märke 30″:

Automatisk handel:

Flera tillgångar:

Krediter:

❑ Marknadschef: Tony Gruebner

❑ Marknadschefer: Sheetal Maharaj och Anna Simmonds

❑ Byrå: Saatchi & Saatchi NZ

❑ Produktionsbolag: Eight

❑ Exekutiv producent: Claire Kelly

❑ Regissör: Florence Noble

❑ Musik: Mike Newport

❑ Ljud: Shane Taipari, Franklin Road

Pepperstone grundades 2010 och har vuxit till att bli en prisbelönt global valuta- och CFD-mäklare online känd för att leverera exceptionell kundservice. Pepperstone Group har relaterade enheter över hela världen och regleras av Australian Securities & Investments Commission ASIC, UK Financial Conduct Authority FCA, Cyprus Securities & Exchange Commission CySec, Securities Commission of The Bahamas SCB, Dubai Financial Services Authority DFSA , Federal Financial Supervisory Authority BaFin och The Capital Markets Authority of Kenya CMA.



Source link