OANDA sätter första sportsponsring, med MLS-truppen New York Red Bulls

[ad_1]

MLS-fotbollslaget New York Red Bulls har meddelat att valutahandelsplattformen OANDA har blivit klubbens officiella partner för tröjaärmar från och med lördagen den 7 maj, när Red Bulls är värd för Portland Timbers på Red Bull Arena.

Det fleråriga partnerskapet är OANDA:s första satsning på sportmarknadsföring.

OANDA-logotypen kommer att synas på tröjans högra ärm och inkluderas på utvalda klubbkläder. Autentiska klubbtröjor kommer att finnas att köpa på utvalda återförsäljare. Sleeve-lappen kommer också att ingå i EA Sports FIFA-videospelserien.

Förutom New York Red Bulls tillgångar, expanderar partnerskapet till Red Bulls bredare värld, inklusive upplevelse- och varumärkestillgångar vid utvalda Red Bull-evenemang och mediaanläggningar.

“Vi är glada över att välkomna OANDA till Red Bull-familjen”, säger Marc de Grandpré, General Manager, New York Red Bulls. “Vi är oerhört stolta över att vara den första sportbranschens partner för OANDA och ser fram emot att öka medvetenheten för dem på marknaden med vårt unika, mångfacetterade partnerskap.”

Gavin Bambury, verkställande direktör för OANDA, kommenterar,

“Det är en spännande möjlighet att samarbeta med New York Red Bulls, en av de mest inspirerande klubbarna i Major League Soccer. Vi ser fram emot att fira deras framgångar på planen och introducera OANDAs varumärke och plattform i världsklass för nya målgrupper.”

“Med denna sponsring fortsätter vi att bygga upp vårt rykte som ett av de mest pålitliga detaljhandelsföretagen och en prisbelönt plattform för kunder att handla på sitt bästa. Det krävs ett unikt och passionerat engagemang för att lyckas nå toppprestanda vid handel på marknaderna och för att driva på för innovation för att ständigt höja ditt spel. Detta är den tankegång OANDA delar med New York Red Bulls.”

New York Red Bulls är ett av 28 lag i Major League Soccer (MLS). RBNY, en av de tio charterklubbarna i MLS, har tävlat i ligan sedan grundandet 1996. Red Bulls spelar hemmamatcher på Red Bull Arena (RBA) i Harrison, New Jersey. De trefaldiga MLS Supporters’ Shield Winners ägs av det österrikiska dryckesföretaget Red Bull som laget är namngett efter. New York Red Bulls erbjuder ett av landets främsta utvecklingsprogram för ungdomsfotboll, från lokala fotbollspartnerskap i New York och New Jersey till regionala utvecklingsskolor och Red Bulls Academy-lag.


[ad_2]

Source link