MSCI utnämner Cristina Bondolowski till sin CMO

[ad_1]

MSCI Inc. (NYSE:MSCI), en leverantör av kritiska beslutsstödsverktyg och tjänster för den globala investeringsgemenskapen, tillkännagav idag att Cristina Bondolowski har anslutit sig till företaget som Chief Marketing Officer och som medlem av MSCI:s Executive Committee.

Bondolowski kommer att ansvara för den strategiska utvecklingen och genomförandet av MSCI:s globala marknadsförings- och kommunikationsprogram till stöd för företagets globala tillväxtinitiativ och kundfokusområden, inklusive ESG och klimat. Hon kommer att övervaka integrerade marknadsföringskampanjer över flera kanaler och leverera innehållsdrivet tankeledarskap för att bygga upp medvetenhet och engagemang för MSCI:s verktyg, lösningar och globala kundbas av institutionella investerare.

Cristina Bondolowski

Hon kommer att vara baserad i Palo Alto, Kalifornien och rapportera till Baer Pettit, VD och Chief Operating Officer.

Ms. Bondolowski är en anställd marknadschef med över två decennier av erfarenhet från olika branscher och företag, senast som Global Marketing Head, Print & Pan-HP Sustainability Impact. Dessförinnan arbetade hon som Global Marketing Head, Computing på HP i över tre år. Innan HP tillbringade hon 19 år hos The Coca-Cola Company i olika ledande positioner, inklusive global marknadschef Carbonated Beverages.

Innan hon började på The Coca-Cola Company, hade Ms. Bondolowski en mängd olika marknadsföringsroller på omfattande företag som Colgate-Palmolive, Universal Studios och IBM.

Ms Bondolowski sa:

“Jag är stolt över att börja arbeta med teamet på MSCI under denna spännande period av snabb transformation och tillväxt för företaget. Jag ser fram emot att spela en roll i att berätta historien om hur MSCI ger större transparens till de globala finansmarknaderna och hjälper investerare att förstå, bedöma och hantera portföljrisker, särskilt över ESG-investeringslandskapet, genom forskningsdrivet och teknikaktiverat lösningar.”


[ad_2]

Source link