MetaQuotes Market Beräkning av produktbetyg inkluderar nu beskrivningskvalitet


Som FX News Group nyligen har rapporterat har MetaQuotes, utvecklaren av populära online -handelsplattformar MetaTrader 4 och MetaTrader 5, uppdaterat marknadsregler för produktbeskrivningar. Säljare borde ha rättat sina produktbeskrivningar:

  • För att ta bort överdrivna stilar, ikoner och emojis
  • För att ta bort länkar som leder till tredjepartsresurser
  • För att lägga till länkar till inbyggda MQL5.com-chattar istället för meddelanden från tredje part

Nu tappar alla produkter med dåliga beskrivningar automatiskt sina betygspoäng.

Om du har märkt att din produkt inte längre finns på de första sidorna i marknadsutställningen bör du se över beskrivningen. Säljare rekommenderas att se till att deras produkt uppfyller servicekraven:

Produkten får inte:

  • Inkludera länkar till tredjepartsresurser. All nödvändig information bör finnas på mql5.com -webbplatsen: i produktbeskrivningen, i kommentarerna eller i avsnittet “Bloggar”.
  • Inkludera länkar till Telegram -grupper eller andra budbärare för produktsupport. Produktsupport måste tillhandahållas via produktkommentaravsnittet eller via meddelandesystemet mql5.com som stöder gruppchattar och kanaler.
  • Använd påträngande funktioner och annonser. Särskilt:
  • Popup-fönster och varningar som innehåller annonser eller onödig information vid programstart,
  • Anpassade paneler med länkar till resurser från tredje part, länkar till mäklare, etc.,
  • Kommentarer till diagram och textetiketter med sponsrade länkar.

Säljare rekommenderas inte att:

  • Använd överdrivna länkar i produktbeskrivningar. Ett undantag görs för Signallänkar som visar produktövervakningsresultat.
  • Använd överdrivna textstilar i produktbeskrivningar:
  • Rubrikstilen ska endast användas för rubriker. Den ska inte användas för huvudtexten eller varningar.
  • Använd inte fetstil för stora textblock. Markera separata korta fraser, om det behövs. Se till att beskrivningen inte innehåller för mycket fetstil.
  • Använd inte för många varningsblock.
  • Listor ska endast användas för tydliga uppräkningar. I alla andra fall använder du vanlig text.
  • Använd inte långa listor. Om din produkt har ett stort antal parametrar, dela dem i logiska block.
  • Använd inte specialtecken, ikoner eller emojis.

Om produkten inte uppfyller rekommendationerna sänks dess betyg och den visas sämre i marknadsutställningen. Administrationen avslöjar inte kvantitativa parametrar som används för beskrivningsutvärdering och kan ta bort alla produkter från marknadsutställningen utan att förklara vilka rekommendationer som har brutits. Säljare förväntas använda rimligt omdöme när de presenterar sina produkter på marknaden.

Snart kommer beskrivningar också att bedömas utifrån HTML -kodkvalitet. Beskrivningar skrivna och formaterade direkt på webbplatsen har korrekt HTML -formatering. Vanligtvis uppstår problem med beskrivningar som klistrats in från tredjepartsredigerare, till exempel Microsoft Word. För att fixa formateringen av sådan text, använd alternativet ‘Rensa stilar’ i redigeraren:

Formatera sedan beskrivningen med hjälp av standardredigeringsfunktioner. Detta kommer att producera en acceptabel HTML -kod, som kan ses genom att välja “HTML” i redigeringspanelen.



Source link