Marqeta utser Simon Khalaf till Chief Product Officer

[ad_1]

Kortutgivningsplattformen Marqeta (NASDAQ:MQ) tillkännagav idag utnämningen av Simon Khalaf till dess nya Chief Product Officer och nyckelmedlem i dess ledningsgrupp.

Tidigare var Khalaf Senior Vice President för Twilios kärnprodukter, inklusive meddelanden, röst, video och Flex, Twilios fullt programmerbara kontaktcenter. Han kommer att ansvara för den strategiska inriktningen, utvecklingen och leveransen av Marqetas produkter till dess växande kundbas.

“Simon är en djupt erfaren produktledare med en bevisad meritlista i att bygga och skala högtillväxtprodukter och utvecklarfokuserade plattformar”, säger Jason Gardner, grundare och VD på Marqeta. “Simon har visat sin förmåga att leda olika, globala team och han kommer att vara en integrerad medlem av vårt ledarskap när vi investerar ytterligare i vår produktkapacitet och förmåga att driva nya sätt att röra pengar i stor skala.”

Simon Khalaf

Herr Khalaf var en del av teamet som accelererade Twilios tillväxt, med produkterna han övervakade drev betydande intäktsökning och etablerade Twilio som en ledare inom Communications Platform As a Service (CPAAS). Före Twilio ledde han många av Yahoo, och senare Verizons, viktigaste, mest populära medieprodukter.

Khalaf kom till Yahoo genom förvärvet av Flurry Inc, en ledare och innovatör inom mobilanalys och reklam, där han var VD och koncernchef. Innan han kom till Flurry hade Khalaf ledande befattningar på Novell, Volera, Worldtalk och JustOn.

“Jag är stolt över att vara med i det växande teamet på Marqeta,” sa Khalaf. “När jag tänker på Marqeta, tänker jag på den stora mängden möjligheter som ligger framför mig. Företag och konsumenter har idag vant sig vid friktionsfria digitala betalningsupplevelser, och de förväntar sig att den erfarenheten ska materialiseras i varje finansiell produkt de använder. Jag ser Marqeta som motorn och utvecklaren-första plattformen bakom många av varumärkena som ger dessa produkter till miljarder konsumenter och företag.”


[ad_2]

Source link