LINE NEXT tillkännager strategiskt investeringsavtal med 10 cos

[ad_1]

LINE NEXT Inc., LINEs satsning dedikerad till att utveckla och expandera det globala NFT-ekosystemet, tillkännagav idag att de har undertecknat ett strategiskt investeringsavtal värt cirka 10 miljoner USD med 10 företag.

SoftBank Corp., NAVER, NAVER WEBTOON, NAVER Z, LINE Games, CJ ENM, YG PLUS, SHINSEGAE, Hashed och K Auction kommer att samarbeta i lanseringen av DOSI, LINEs globala NFT-plattform, tillsammans med att tillhandahålla affärsstöd och utveckla NFT-projekt baserat på deras IP-innehåll.

Genom denna investering kommer LINE NEXT strategiskt att samarbeta med innehålls-, distributions-, spel- och underhållningsföretag som äger och driver ett brett utbud av IP, för att leda den globala NFT-marknaden. LINE NEXT syftar till att introducera NFT-plattformen för allmänheten genom att introducera NFT:er som är vänliga mot vanliga publik. För partnerföretagen går de ihop med LINE NEXT för att ta sig in på nya marknader genom att accelerera global innehållsdistribution genom NFT-projekt.

LINE NEXT kommer också att utveckla exklusiva NFT-projekt med NAVER’s NOW. och CJ ENM använder sin underhållnings-IP, såsom DIA TV och Street Man Fighter, för att diversifiera sina innehållskanaler.

NFTs utfärdade genom dessa partnerskap kommer att vara tillgängliga för handel genom varje varumärkes butik på DOSI-marknaden, planerad att lanseras senare i år. Dessutom, för att göra det enklare för användare att delta på NFT-marknaden, planerar LINE NEXT att länka NAVER-inloggningar till DOSI Wallet och tillhandahålla Naver Pay som ett av betalningsalternativen för att köpa NFT.

“Nyckeln till att expandera Web3-ekosystemet är att göra NFTs baserade på användarnas behov och leverera verkligt värde”, säger Youngsu Ko, VD för LINE NEXT. “Genom att publicera asiatiskt innehåll på den globala NFT-marknaden kommer partnerskapet att leda en ny fandomkultur och massintroduktion av NFTs.”


[ad_2]

Source link