FXCM utser Paul Gyles till CMO

[ad_1]

Internationell leverantör av online FX- och CFD-handelstjänster FXCM Group, LLC har idag meddelat att Paul Gyles utsetts till Chief Marketing Officer.

Mr Gyles, en senior, strategisk och transformerande ledare baserad i London, tillför FXCM över 15 års erfarenhet av marknadsföringspositioner på direktörsnivå. Han har tidigare haft marknadschefsroller hos leverantören av onlinehandel, IG samt Sony och senast M&G.

Paul Gyles

Paul Gyles kommer att vara ansvarig för att driva varumärkes- och marknadsföringsstrategin för FXCM, vilket säkerställer att den ledande leverantören av online-valuta- och CFD-handel fortsätter att vara kunden först, handlardriven.

FXCM har kontinuerligt utökat sina tjänster under 2022, vilket understryker sitt engagemang för en “Client First, Trader Driven”-metod. Förutom att utöka sitt CFD-erbjudande med en fördubbling av sina franska, tyska och brittiska aktieerbjudanden, lanserade företaget också australiensisk CFD-handel med en enda aktie med noll dataavgifter och provisioner för att förbättra servicen till kunderna.

Brendan Callan, VD för FXCM, sa:

“Paul har bred erfarenhet av marknadsföring och ledning och en bevisad meritlista i högt tempo finansiella tjänster och teknikmiljöer, så vi är glada över att ha honom med i FXCM-teamet. Det är en spännande tid för FXCM och vi är övertygade om att Pauls stora erfarenhet och expertis kommer att visa sig vara ovärderlig för att säkerställa att FXCM förblir den främsta detaljhandelsmäklaren att välja mellan.”

Paul Gyles, CMO för FXCM, kommenterade:

“Jag är glad över att gå med i FXCM-teamet i en tid av tillväxt och expansion. Jag ser fram emot att driva företagens varumärkes- och marknadsföringsstrategi och se till att deras klassens bästa erbjudande fortsätter att sticka ut på en konkurrensutsatt marknad.”


[ad_2]

Source link