FX-veckan i granskning: Broker Super Bowl-annons, ThinkMarkets pre-IPO-runda, FXPrimus omprofilering


Innan vi kommer till veckans bästa nyheter inom FX-branschen vill vi ta tillfället i akt att tacka er, våra läsare, för att ni gjorde FNG till den ledande nyhetssajten för FX-branschen 2022.

FNG har precis haft rekord i januari (besök, sidvisningar, e-postregistreringar, gilla-markeringar i sociala medier…), vilket befäster vår position som den #1 mest lästa och mest besökta FX-nyhetssidan.

Vår position i söktrafiken har skjutit i höjden när Google fortsätter att känna igen och belöna vårt ursprungliga innehåll, och att vissa andra webbplatser bara kopierar våra exklusiva nyhetsartiklar och titlar regelbundet.

Tänk också på de senaste 90-dagars Alexa-besökardata (se nedan). Varje besökare spenderar 12 gånger (!!) mer tid på FNG än på andra sajter och besöker 6 gånger så många sidor som andra nyhetssajter för valutabranschen.

Vill du att ditt varumärke ständigt ska ses av alla som betyder något i valuta- och CFD-branschen? Kom och prata med oss!

Till den senaste veckans topphistorier – som som vanligt alla dök upp först eller exklusivt på FNG.

Hur mycket pengar samlade den Australien/UK-baserade Retail FX- och CFD-mäklaren ThinkMarkets in (och från vem), i vad företaget kallade en finansieringsrunda före börsintroduktionen?

Vilken Retail FX-mäklare spenderar miljontals dollar på en Super Bowl 30-sekunders TV-spot, riktad mot en huvudsakligen amerikansk publik?

Vilket varumärke planerar den Cypernbaserade mäklaren FXPrimus?

Vem är ny VD på TIO Markets?

Vem är Invast Globals nya CMO?

Vi har alla svar, läs vidare nedan.

Några av de mest lästa och kommenterade nyheterna från FX-branschen som dykt upp under de senaste sju dagarna på FNG inkluderar:


eToro spenderar miljoner på Super Bowl-annons. Vilka var de mest pengar som någonsin spenderats av en Retail FX-mäklare på en enda annons? Tja, den här tar nog priset. Med USA:s mest efterlängtade TV-reklamdag som kommer nästa söndag med Super Bowl LVI-mästerskapsmatchen i amerikansk fotboll som äger rum den 13 februari, rapporterar reklamkällor att eToro planerar att köra en nationell reklam under matchen. Även om Super Bowl-sändaren NBC inte har släppt officiell data, rapporterar reklambranschens källor att 30-sekundersplatser för årets spel säljs till rekordhöga 6,5 ​​miljoner USD, en ökning med cirka 20 % från förra året. Spekulationerna är att annonsen kommer att centreras kring eToros erbjudande om kryptohandel. Andra kryptohandelsföretag som kör Super Bowl-annonser i år inkluderar Crypto.com och FTX.

ThinkMarkets säkrar $30 miljoner i finansiering från ledande institutionella investerare. Onlinehandelsföretaget ThinkMarkets med flera tillgångar tillkännager den nyligen framgångsrika stängningen av ett finansieringspaket på 30 miljoner USD som kommer att möjliggöra snabb tillväxt över befintliga och spännande nya affärsinitiativ under 2022. Totalt 30 miljoner USD tillhandahölls av Mars Growth, en Liquidity Group och MUFG joint venture-fond. Denna anläggning färdigställdes med Liquidity Groups innovativa plattform för artificiell intelligens Liquidity Analytics och introducerades till ThinkMarkets av Singapore-baserade ARC Investments. “Det har varit vårt nöje att arbeta med Nauman Anees och hans fantastiska team på ThinkMarkets för att förse dem med finansieringen för att snabbt fortsätta att skala sin fintech-verksamhet.” Ron Daniel, medgrundare och VD, Liquidity Group.

Exklusivt: FXPrimus planerar ett nytt varumärke och ett nytt utseende. FNG exklusiv… FNG har fått veta att den Cypernbaserade Retail FX- och CFD-mäklaren FXPrimus planerar att ändra sitt utseende och sin logotyp under de kommande veckorna, även om det verkar som om företaget behåller sin nuvarande moniker som en del av det nya varumärket. FXPrimus släppte en kort teaser-video på sina sociala mediekanaler, med rubriken Stay tuned, vårt nya utseende kommer snart. FXPrimus driver både en onshore, CySEC-licensierad verksamhet via CIF-licensinnehavaren Primus Global Ltd, såväl som en offshore-enhet i Vanuatu, Primus Markets INTL Ltd. Företaget kontrolleras av den malaysiske affärsmannen Manmohan Singh Balbir Singh, som också äger Retail FX-mäklare TIO Markets, utspunnet av FXPrimus för några år sedan.

Pepperstone riktar sig till Day Traders med en ny global kampanj för Saatchi & Saatchi. Efter en konkurrensprocess över hela ANZ förra året, har den australiensiska CFD-mäklaren Pepperstone meddelat att de har utsett Saatchi & Saatchi New Zealand som sin globala strategi och kreativa byrå för att hjälpa till med utvecklingen och lanseringen av ett nytt varumärkesförslag till marknaden. Med ett växande globalt fotavtryck, licensierad i sju jurisdiktioner och en historia på över tio år, sa Pepperstone att det var angeläget om att skaka om saker. Den lättsamma kampanjen är utformad för att sticka ut från massorna av stockfilmsfylld och typisk seriös handelskommunikation, ta tittarna in i handlarens sinne, ge Pepperstone en distinkt röst på marknaden för att öka varumärkesmedvetenheten genom en minnesvärd plattform aning.

De främsta rörelserna i FX-branschen som rapporterades på FNG den här veckan inkluderar:

Christina Irakleous

Exklusiv: Simon Quirke kommer till TIO Markets som Storbritanniens VD.

Exklusiv: Christina Irakleous lämnar Axiance för att bli CMO för FX Back Office.

❑ Gold-i namnger CCO, anställer David Hillier för försäljning.

❑ Invast Global anställer finansveterinären Melissa Downes som chef för marknadsföring.

❑ IG anställer Barbara Duffy som Chief People Officer.

❑ NinjaTrader utser John O’Reilly till CMO.

❑ Moneta Markets anställer MultiBank exec Kitty Yu för APAC Bus Dev.



Source link