FNG Exklusiv intervju… Vi fortsätter vår serie av samtal med ledande personer inom detaljhandelsvaluta-sektorn, och vi är glada att idag kunna prata med Hisham Mansour, grundare och verkställande direktör på UAE-baserade CFI Financial Group Holding Limited.


FNG: Hej Hisham, och tack för att du är med oss ​​idag. Låt oss veta lite mer om CFI, dess kärnerbjudanden och produkter, och vad som gör CFI speciellt.

Hisham: Tack för att jag fick komma. CFI Financial Group är en ledande leverantör av onlinehandel med över 23 års erfarenhet och flera reglerade enheter runt om i världen, inklusive London, Larnaca, Dubai, Beirut, Amman, Port Louis och andra.

Vår vision är att bli det bästa varumärket för allt som handlar om handel och investeringar och för att uppnå det erbjuder vi handel med över 11 000 aktier, valutapar, råvaror, index, ETF:er och kryptovalutor på 19 globala marknader samt variationer på aktier inklusive möjligheten att handla med dem som CFD:er eller traditionellt ägande för den fullständiga utbytesbaserade upplevelsen. Detta är en nyligen lanserad produkt som tillgodoser den ständigt ökande efterfrågan från finansmarknadsentusiaster på en flaggskeppsprodukt.

Utöver vårt produkterbjudande är CFI definitivt stolt över sin support och eftermarknadstjänster inklusive dagliga tekniska rapporter, gratis webbseminarier, dedikerade kontoansvariga och en uppsättning plattformar för olika behov.

Vi har alltid varit ett kundcentrerat företag, lyssnat på feedback, fokuserat på vad handlare behöver och i slutändan levererat en klassens bästa handelsupplevelse. Ett exempel skulle vara vårt nuvarande erbjudande som placerar oss i toppen när det gäller vad kunder kan handla och de oändliga potentiella möjligheter som finns på spektrumet. Jag skulle säga att detta gjorde CFI annorlunda än andra leverantörer där ute.

FNG: Detaljhandelsaktiviteten fortsätter att se oöverträffade höga nivåer under 2021. Vad ser du som de viktigaste orsakerna och drivkrafterna för det?

Hisham: Helt klart spelade pandemin en stor roll i att flytta ett stort antal individer mot onlinevärlden och det inkluderar handel och investeringar. För många drev mängden extra tid tillgängligt för dem att använda det på ett användbart sätt och onlinehandel var ett utmärkt alternativ för många som väntade på att få komma in på finansmarknaderna.

Bortsett från det såg den mycket tekniskt kunniga yngre generationen onlinehandel från sina telefoner som ytterligare ett tillägg till deras dagliga appanvändning. Det blev snabbt en del av livet för många, särskilt med uppkomsten av onlinecommunities och sammanslagningen av investeringsidéer på olika forum. Jag syftar på det senaste fallet med GameStop som är ett sällsynt men alltmer förekommande exempel på hur detaljhandlare kan träffas, allt från små till de med tusentals och miljoner och förvandlar sin kärlek till ett en gång blomstrande företag till en investeringsidé. Handel är inte längre endast reserverat för entusiaster, det är nu något som länkar tillbaka till människors preferenser, karaktärer, passioner och till och med hobbyer och övertygelser.

FNG: Hur ser CFI på frågan om geografisk expansion? Var ser du de största möjligheterna?

Hisham: Vi slutar aldrig investera i vår infrastruktur och teknik. Detta har lönat sig gång på gång och har gjort det möjligt för oss att skala allt från antalet tillgängliga produkter för handel, som vid det här laget överstiger 11 000 till antalet tillgängliga plattformar och allt däremellan. Dessutom tillät samma ström av investeringar oss att expandera i olika regioner med lätthet. Hela upplägget, vart vi än bestämmer oss för att gå, är nästan i en paketform där vi helt enkelt replikerar det som har varit framgångsrikt inom det område vi anser vara ett som kan skapa framgång för gruppen. Förutom att vara en av de största leverantörerna i MENA-regionen har vi expanderat i Latinamerika, Afrika och Asien och fortsätter att skala ut vår verksamhet i Europa. Med andra ord, vi vänder oss till vem som helst, var som helst med undantag för ett fåtal utvalda länder där vi inte erbjuder vår verksamhet.

FNG: Vi har noterat att CFI har investerat mycket i CX och handelsutbildning. Förklara för oss vad det betyder för CFI.

Hisham: Vi tror på vikten av att se till att allt är lättillgängligt på CFI och samtidigt ge handlare och investerare en sömlös upplevelse från det ögonblick de ser våra annonser online till rapportering efter handel och eftermarknadstjänster som de kan söka efter. Med tanke på den nuvarande teknikåldern, och att ett stort antal handlare nuförtiden är millennials, har uppmärksamhetsspannet minskat, vilket leder till en förändring i vad dessa individer letar efter när de börjar. Medan vi delar upp hela resan i paus-möjliga milstolpar, strävar vi inte efter att skapa många depåstopp utan föredrar istället ett mycket enkelt och uppnåeligt tillvägagångssätt. Med andra ord kan handlare snabbt bli CFI-kontoinnehavare och genom en minimal och relativt snabb process inklusive att välja sina kontotyper samtidigt som de fyller i kontoansökan, laddar ner plattformen, finansierar, handlar och i slutändan söker stöd om det behövs när som helst.

Längs vägen kräver handlare resurser och CFI gör inte besviken med gratis webbseminarier, dagliga interna rapporter och tredjepartsrapporter, kraftfulla tillägg och verktyg och en dedikerad kontoansvarig som är tillgänglig under hela öppettiderna. Förutom att erbjuda standarderna har vi tilldelat resurser för att utöka vårt utbildningsinnehåll med en mängd korta och långa videor, 1-1 sessioner och en uppsjö av artiklar som täcker ett brett spektrum av ämnen. Detta är en del av vår starka övertygelse om vikten av att hjälpa handlare att utveckla sina färdigheter samtidigt som de lär sig grundläggande och avancerade ämnen. En av handlarens värsta fiender är bristen på utbildning och detta är vanligt eftersom nybörjare tenderar att hoppa in på marknaden med minimal kunskap. Utbildning är ett mycket viktigt ämne och något som kan göra eller knäcka handlare, och om vi kan ge dem den nödvändiga kunskapen för att överleva de flyktiga förhållandena, skulle vi arbeta för att stärka denna relation med våra kunder och se till att de bygger en lång -term mentalitet och en som kan förbättra deras chanser att lyckas på marknaderna.

FNG: Ser du kryptovalutor som en kärnprodukt för CFI och detaljhandelsmäklare som helhet? Hur ser du på framtiden för kryptohandel?

Hisham: Uppkomsten av kryptovalutor är inte obemärkt. Faktum är att fler leverantörer lägger till det i sitt erbjudande och det blir snabbt en av de mest omsatta tillgångarna som finns. CFI har integrerat kryptovalutor med mycket konkurrenskraftiga handelsvillkor och det har redan visat sig vara en stor framgång. Det finns en viktig faktor när det kommer till handel med kryptovalutor med CFI och det är förordningen. Att vara reglerad skapar ytterligare sinnesro för dem som vill spekulera i denna ganska nya tillgångsklass som tidigare har plågats av bedrägerier och missöden. CFI erbjuder detta i form av CFD:er för de som vill handla såväl som de som vill hålla och utan fångst. Flexibiliteten finns där och spelar sin roll för att tillgodose behoven hos de olika typerna av handlare.

FNG: Vad mer kan vi förvänta oss att höra från CFI under de kommande månaderna?

Hisham: Fler expansioner, ytterligare produkter och en fortsatt resa mot att ge en förstklassig handelsupplevelse till hela världen. Detta sammanfattar CFI:s ambitioner och milstolpar som har format företagets vision hittills och tipsar om vad som ligger framför oss.



Source link