Capitolis lanserar ny logotyp och varumärkesidentitet

[ad_1]

Efter en kapitalhöjning på 110 miljoner dollar som uppgraderade företaget till enhörningsstatus och en värdering på 1,6 miljarder dollar, har det institutionella handelsoptimeringsföretaget Capitolis idag tillkännagett sin nya varumärkesstrategi och visuella system inklusive en logotyp som anger Capitolis förmåga att låsa upp potentialen i den globala ekonomin .

Företaget, som möjliggör säker tillväxt på finansmarknaderna, ville att sitt varumärke skulle återspegla den differentierade erfarenhet Capitolis erbjuder sina kunder genom sina innovativa lösningar och tjänster.

Det nya Capitolis-varumärket är grundat i dess syfte, löfte och principer – en strategisk grund och ramverk som återspeglar dess djupa relationer med kunder, tekniskt rigorösa lösningar och dess engagemang för att bygga ett modellföretag med fokus på samhällelig påverkan.

Varumärkes syfte:

Vi tror att de finansiella marknaderna kan och bör fungera bättre för alla.

Varumärkeslöfte:

Med en expansiv vision av vår bransch, dess utmaningar och dess potential, skräddarsyr och skalar vi lösningar för att låsa upp kapitaleffektivitet, demokratisera tillgången till kapital och förena institutioner med varandra – ansvarsfullt leverera de bästa tillgängliga finansiella tjänsterna, till lägsta möjliga kostnad samtidigt som risken för hela systemet minskar.

Varumärkesprinciper:

  1. Innovation i skärningspunkten mellan finans och teknik;
  2. Leverera skräddarsydda lösningar i stor skala;
  3. Förvandla stora idéer till verkliga resultat;
  4. Driv tillväxt med syfte.

Gil Mandelzis, VD och grundare av Capitolis sa:

“Vi är fokuserade på att bygga ett företag som är bra för finansmarknaderna och bra för våra samhällen, vilket främjar transparens, säkerhet och välstånd för alla. Denna nya varumärkesidentitet representerar Capitolis expansiva vision för branschen när vi strävar efter att förnya oss bortom status quo, genom att sammanföra en blandning av djup finansiell expertis med suverän och skalbar teknologi. Vi är glada över att introducera vårt nya varumärke när företaget fortsätter att växa.”

Capitolis genomgick en mycket strategisk, kreativ och inkluderande process för att utveckla sin varumärkesidentitet. Företaget började med att samla in insikter från interna och externa intressenter, engagera sig i samtal med Capitolis ledare och kunder för att få en bättre förståelse för varför de tror att Capitolis existerar och det unika värdet det levererar. Detta kulminerade i en strategisk berättelse som förmedlar företagets syfte, design, meddelanden, tjänster och erfarenheter.

Den nya färgskivan som associeras med varumärket är designad för att på bästa sätt återspegla företagets djärva, expansiva vision att leda förändring. Capitolis genomförde en omfattande revision för att identifiera nyckelområden där företaget verkligen kunde differentiera sitt övergripande utseende och känsla för att skapa något som verkligen var unikt för Capitolis.

Alicia Tillman, Global Chief Marketing Officer på Capitolis tillade:

“Den mer moderna, dynamiska logotypen speglar vår förmåga att realisera möjligheter som låser upp potentialen i den globala ekonomin och skapar mer relevanta och differentierade upplevelser för våra kunder. Vårt färgmål var att sticka ut från havet av blått, representera ett riktigt fintechföretag, balansera expertis med mänsklighet och vara djärv, uttrycksfull och mänsklig.”

Alicia Tillman började på Capitolis i november 2021 från teknologijätten SAP, där hon fungerade som Global Chief Marketing Officer. Alicia ledde SAP till att bli ett av de 20 mest värdefulla varumärkena i världen (BrandZ & Interbrand ranking). Alicia är en trefaldig Forbes mest inflytelserika CMO i världen.

Capitolis sa att det kommer att rulla ut en ny webbplats senare i höst som återspeglar dess nya varumärkesstrategi och eftersom den fortsätter att snabbt skala sin verksamhet.

Tidigare i år lanserade Capitolis sina företagsvärderingar, som fungerar som dess grund för verksamheten och dess djupa engagemang för att bygga ett företag som är innovativt, förändra hur finansmarknaderna fungerar och främja säkerhet och ansvar i det övergripande finansiella systemet.

Capitolis-värdena är:

  • Vi leder med målsättning, samtidigt som vi skapar exceptionellt värde;
  • Vi strävar efter stora genombrott, ansvarsfullt;
  • Vi lär oss av de bästa och är oavlåtligt oberoende;
  • Vi är besatta av framtiden och fanatiska när det gäller att avrätta idag;
  • Vi spelar tufft, med hjärta.


[ad_2]

Source link