Broadridge införlivar AdvisorTargets data i sina analyserbjudanden


Fintech-ledaren Broadridge Financial Solutions, Inc. (NYSE:BR) införlivar AdvisorTargets rådgivares avsiktsdata i sina analyser och rådgivningserbjudanden. Broadridges kapitalförvaltningskunder kommer att dra nytta av integrationen av AdvisorTarget-data, som identifierar produkter av intresse för rådgivare och ökar datainmatningen för prediktiv analys för att bättre matcha försäljningsinsatser med intresserade köpare.

Broadridge samarbetar med kapitalförvaltare för att skapa datadrivna distributionsstrategier genom segmentering av rådgivare, poängsättning och kartläggning av kundresor. Tillägget av rådgivares beteendedata från AdvisorTarget med Broadridges distributionsrådgivningserbjudande kommer att informera strategier baserade på både befintliga innehav och innehållshistorik. Denna kombinerade syn på innehav och rådgivarnas beteendedata kommer att göra det möjligt för kapitalförvaltare att rikta in sig på rådgivare med större precision och effektivitet.

“Kombinationen av Broadridges distributionsrådgivningsexpertis med AdvisorTarget-data kommer att göra det möjligt för distributionsorganisationer att rikta in sig på rätt rådgivare, med rätt budskap, vid rätt tidpunkt”, säger Tim Kresl, rektor för Distribution Insights, Broadridge. “Att utöka vårt utbud av distributionsrådgivning till att inkludera insikter om rådgivarnas beteenden och intressen är kärnan i vår strategi att ge kapitalförvaltare den information de behöver för att förbli relevanta och driva tillväxt.”

Tillägget av rådgivarbeteendedata från AdvisorTarget främjar också Broadridges strategi att förbättra och stödja kapital- och förmögenhetsförvaltare i deras inställning till digitalt engagemang. Kombinationen av AdvisorTarget-data med Broadridges erbjudanden hjälper kapitalförvaltare att identifiera rådgivare som sannolikt kommer att svara på digital försäljning och service. Insikter i rådgivares intresse och avsikt att köpa fond- och ETF-produkter gör det möjligt för kapitalförvaltare att tillhandahålla riktat innehåll, utbilda rådgivare om sina produkter och bygga starkare, lojala relationer.

“När digitalt engagemang blir en allt viktigare faktor för att betjäna rådgivare, kan tillgång till rådgivares avsiktsdata vara nyckelingrediensen för att få kontakt med rådgivare på det mest relevanta sättet som möjligt och utöka relationer och lojalitet”, avslutade Mr. Kresl.





Source link