BDSwiss -svar på FCA -meddelandet


Efter vår tidigare täckning av FCA: s tillkännagivande att det hindrar CySEC -licensierade mäklare BDSwiss från att erbjuda CFD till brittiska kunder, talade FNG med BDSwiss -ledningen och fick ett officiellt svar, som vi publicerar i sin helhet nedan:


BDSwiss officiella mediesvar på FCA -meddelandet

Mot bakgrund av det senaste FCA -tillkännagivandet och beslutet att avbryta BDSwiss Groups tjänster i Storbritannien, vill vi bekräfta att BDSwiss Group har haft nära kommunikation med FCA under de senaste veckorna. Även om vi inte fick något meddelande och inte var medvetna om specifika klagomål från FCA – som skulle ha gjort det möjligt för oss att rätta till saken före detta beslut – respekterar vi FCA: s beslut och har arbetat hårt för att följa dess krav. BDSwiss-gruppen har därför avbrutit all reklam-, marknadsförings- och onboarding-verksamhet gentemot Storbritannien i mitten av juli, och efter att ha gett kunderna en ordentlig uppsägningstid fortsatte vi att avsluta befintliga brittiska konton. BDSwiss håller också på att skicka in ett reviderat skriftligt uttalande till FCA senast den 12 augusti 2021.

Vi vill understryka att även om vi har implementerat strikta marknadsföringsriktlinjer och tydligt har kommunicerat vår grupps uppförandekod till våra partner- och introduktionsmäklare, så verkar det som om en isolerad grupp av partners har avsiktligt brutit mot våra avtal när det gäller deras kommunikation. Vi godkänner inte sådant beteende och har redan identifierat och sagt upp våra avtal med dessa personer. För att säkerställa att vi förhindrar att sådana incidenter inträffar igen i framtiden har vi också inlett en intern undersökning av vårt globala nätverk av partners.

När det gäller FCA -tillkännagivandet och användningen av vår gruppwebbplatsdomän vill vi förtydliga att alla besökare och potentiella kunder presenteras för alla varumärkesenheter och tillsynsmyndigheter, de uppmanas att registrera sig under sin egen jurisdiktion och till och med varnas uttryckligen när du försöker registrera dig under en annan jurisdiktion.

Dessutom har BDSwiss -gruppens webbplats alltid upprätthållit tydliga riskvarningar med avseende på riskerna med handel med levererade produkter under alla dess enheter och jurisdiktioner. På BDSwiss betonar vi alltid transparens och reglering, och medan vi erbjuder produkter med hävstång har vi alltid tydligt kommunicerat alla risker som är involverade för våra kunder. Även om vissa åtgärder från medlemsförbund strider mot vår kundcentrerade strategi som fokuserar mer på transparens, utbildning och support. Faktum är att vi genomförde en oberoende kundundersökning av tredje parts data- och underrättelseföretag Edelman, med fokus på våra aktiva och krossade brittiska kunder i slutet av 2020, och resultaten tyder på att 70% av våra brittiska kunder vid den tiden rapporterade hög nöjdhet med de tjänster som BDSwiss tillhandahåller.

Vi är fast beslutna att erbjuda våra kunder ett starkt värdeförslag och vi är fast beslutna att se den senaste begränsningen som ett tillfälle att ytterligare förbättra våra partnerskapsprogram, produkter och tjänster. Vi förblir i ständig kommunikation och samarbete med FCA och CySEC för att hitta den bästa vägen framåt. Vi hoppas att vi kan välkomna brittiska kunder till våra plattformar inom en snar framtid efter förvärvet av en FCA -licens.



Source link