AS Monaco tillkännager sitt partnerskap med Capital Block


AS Monaco tillkännager sitt partnerskap med Capital Block, klubbens nya officiella NFT-byrå.

Capital Block är specialiserat på sport och är ett av de första NFT-konsultföretagen som ger råd till klubbar när det gäller att sätta upp en verklig strategi kring dessa innovativa digitala tillgångar, samt att stärka engagemanget hos sina supportrar.

Genom detta partnerskap kommer Capital Block att delta i utvecklingen av AS Monacos NFT-strategi, stödja den i upptäckten av detta nya universum och bidra till utvecklingen av dess NFT-gemenskap. För att ge den bästa möjliga upplevelsen för Rouge et Blanc-fansen kommer Capital Block att ge klubben råd om skapandet och lanseringen av dess NFTs, samt vilka NFT-plattformar att samarbeta med.

Många kampanjer, inklusive “pengar kan inte köpa”-upplevelser och exklusiva produkter som endast är tillgängliga för vissa NFT-innehavare i klubben, är redan i pipelinen.

I gengäld blir Capital Block AS Monacos officiella NFT-byrå och kommer att dra nytta av synlighet på klubbens olika kommunikationskanaler.

I ett ständigt sökande efter upplevelser att erbjuda sina supportrar och särskilt aktiva inom området för ny teknik, tar AS Monaco nu ytterligare ett steg för att markera detta originella sätt att väcka sin passion till liv för sina fans.

Oleg Petrov, vice vd och vd för AS Monaco, kommenterar:

“Vi är glada över att lansera detta partnerskap med Capital Block, vilket kommer att göra det möjligt för AS Monaco att stärka sin position inom området digital innovation och förbättra möjligheterna för fans att ansluta till klubben. Varje dag som går bekräftar NFTs växande tilltalande. Capital Blocks expertis kommer att göra det möjligt för oss att bättre förstå detta universum, att förstå frågorna relaterade till det och att definiera en solid och hållbar strategi.

Tim Mangnall, VD för Capital Block, tillägger:

“Vi är glada över att arbeta med AS Monaco och kan inte vänta med att inleda vårt samarbete. Ett av våra första mål kommer att vara att introducera NFTs för AS Monaco och dess supportrar, och sedan vägleda dem i deras användning för att stärka allas engagemang. Vi känner till de enorma fördelarna med att utveckla en äkta NFT-strategi och det är därför vi kommer att hjälpa till att implementera den mycket snart. Vi är glada över att europeiska fotbollsklubbar börjar inse vikten av att bygga en NFT-strategi och vi vet att de som gör det kommer att skörda många fördelar för sig själva och sina supportrar.”

I juni 2021 tillkännagav AS Monaco en förstärkning av sitt partnerskap med eToro, som blev klubbens huvudpartner.



Source link